Оркестр Eclectic Sound Orchestra презентував новий проект

У мережі з’явився унікальний концерт із поєднанням українського фольклору, джазу та електроніки. Народні музиканти, хор та класичний оркестр записали концерт “Фолк Билиця у царині Джазу”, який уже можна побачити у соцмережах та на сайті проекту. Проект став можливий завдяки підтримці Українського культурного фонду, а також у співпраці із Фондом родини Марії Примаченко, джаз-фестивалем “Єдність” та Всеукраїнською асоціацією джазу.

“Фолк Билиця в царині Джазу” – музично-візуальний твір українського композитора Влада Солодовникова та оркестру Eclectic Sound Orchestra під керівництвом диригента Сергія Лихоманенка. «Билиця» поєднує історію української народної музики з електронними гармоніями й ритмами. У концерті задіяні 35 музикантів та оригінальний відеоряд (віджеїнг).

Головні партії виконані на стародавніх українських інструментах, камерний оркестр, солісти та хор. Басового звучання надає козацький бугай — діжка із кінським хвостом, рідкісний фрикційний інструмент, який за звучанням нагадує голос пташки бугая. Серед струнних –  середньовічний фідель, “батько” сучасної скрипки. Кравік-ліра — інструмент, з яким подорожували мандрівні варяги. А також кілька десятків автентичних українських інструментів, від ріжків та сопілок до трембіти та колісної ліри.

Усі інструменти репрезентують різні епохи та різні регіони: від середньовіччя до нової доби, від гуцульських Карпат до козацьких порогів Дніпра. Їх виготовили майстри-етнографи, які роками навчалися цьому ремеслу. Бас-сопілку створив майстер духових інструментів Василь Нагірний (Біла Церква), бугай виготовив реконструктор доби козацтва Андрій Лопушинський, кравік-ліру та народний бубон реконструював майстер Дмитро Березюк (Луцьк), а трембіту зробив трембітар Михайло Тасійчук (Коломия).

Слухачі мають змогу почути і зовсім давні інструменти, які сьогодні не виготовляють. За допомогою електроніки “Фолк Билиці” вдалося синтезувати звук деяких регістрів так званого «органу» часів Київської Русі. Цей інструмент можна побачити на фресці Софії Київської. За раннього Середньовіччя на ньому одночасно грали троє людей. Один натискав на клавіші, а двоє качали повітря за допомогою величезних міхів. Орган «ожив» за допомогою спеціального програмного забезпечення. Утім автори проекту мають намір відновити інструмент за допомогою майстрів у майбутньому.

Концерт можна буде побачити онлайн. Його доповнили віджеїнгом. Глядач побачить портрети видатних українців від майстра психологічного портрету, народного художника України Володимира Слєпченка. Джазові елементи підкреслять роботи митця В‘ячеслава Брейша, члена Паризької академії мистецтв. Екраном кружлятимуть елементи Петриківського розпису, а також казкові герої картин легендарної Марії Примаченко. Оживити неймовірних тварин вдалося завдяки співпраці із Фондом родини Марії Примаченко, єдиним правовласником творчої спадщини художниці. Творці «Билиці» разом з Всеукраїнською асоціацією джазу планують розвивати проект: «враховуючи складні реалії, щодо організації гастролей та проведення фестивалей у час карантину, ми створимо перший онлайн-фестиваль присвячений українській музиці: джазу, фолку, електронним напрямам. Головна умова участі, це наявність українського мелосу, новаторське осмислення музики, нестандартна візуалізація твору. Ми плануємо залучити як народних, так і академічних інструменталістів та колективів.  Участь у фестивалі відбуватиметься в онлайн-форматі, а щороку ми будемо презентувати онлайн-концерт  кращих учасників», — відзначає головний диригент Eclectic Sound Orchestra, член Президії Всеукраїнської асоціації джазу, диригент-продюсер проекту Сергій Лихоманенко.